Easy Breathing Exercises for Hearth Health with Vanessa Emslie

Heart Health is such an important topic, and the more we learn about it the more we realise that much of it is easily within our hands. Using specific breathing techniques can greatly support our hearts to stay healthier for longer, especially in today's stressful world where we so often forget to pat attention to the breathe.

In this video, Vanessa Emslie, registered dietician and owner of @Wellbyness who sits on ingfit’s Board of Advisors, AND is an ingfit Fitness and Wellness Ambassador, shares some wisdom easy to implement and effective breathing techniques in this valuable video!

ingfit's 4 pillars of health include Nutrition, Stress Management, Movement and Sleep, and these helpful breathing techniques fall firmly into the Stress Management pillar... Our health is TRULY in our hands!

Follow Wellbyness here

Join our AWESOME FB Community here 

Transcript

Title: Breathing for a Healthy Heart

Hey it`s Vanessa here, and I'm going to chat to you today about a few breathing exercises.

Breathing is super important for our heart health because it helps to oxygenate our lungs and if we aren`t breathing correctly, it means that we are getting enough oxygen where we need it to go and also means our heart has to work harder.

So, here are a few little exercises that you can do, aim do ten breaths of each however, don't hyperventilate and we don't want you to get dizzy.

If you do take to stop take a breath literally and just start again.

So the first thing we find out is that a lot of people are either upper diaphragm or belly breathers.

So as pilates instructors we generally breath into the lungs expansion. So just by putting your hands on your ribs and you can just breathe into them and then just exhaling out and pulling in the tummy.

See if you can get your ribs to meet. Inhale.

And exhale.

So do that 10 times and then also look to see are you breathing into your belly?

So can you relax and breathe, bottom breathe into the lower part of your lungs?

So you want to put your hand on the belly just below the belly button and keep the chest still and breathe out and push into your bottom hand.

So, and just do 10 of those.

The other thing that you can also do is little puffs, so a similar motion and then you're going to push the air down.

So you're going to push into the lower part of the lungs which you may not be using so

And you want to feel the breath underneath the belly.

Also you can do crisscross breathing so trying to also use the brain to connect from the right rib cage down to the lower part of the left lung and see can you push the air and sensation of pushing the air down.

So, excuse my funny facial expressions and reverse as well.

You can also try and then breathe the reverse of on the bottom up, takes a lot of practice and likewise the other way around.

So that's it, just a few shorter breathing exercises get the blood flow going really get into the whole capacity of your lungs and keep your heart healthy.

مرحبًا ، أنا فانيسا هنا ، وسوف أتحدث إليكم اليوم حول بعض تمارين التنفس.

يعتبر التنفس أمرًا مهمًا للغاية لصحة القلب لأنه يساعد على تزويد الرئتين بالأكسجين وإذا لم نتنفس بشكل صحيح ، فهذا يعني أننا نحصل على ما يكفي من الأكسجين حيث نحتاجها للذهاب وتعني أيضًا أن على قلبنا أن يعمل بجدية أكبر.

إذن ، إليك بعض التمارين الصغيرة التي يمكنك القيام بها ، تهدف إلى القيام بعشرة أنفاس لكل منها ومع ذلك ، لا تفرط في التنفس ولا نريدك أن تصاب بالدوار.

إذا حدث ذلك قم بالتوقف عن أخذ نفس حرفيًا وابدأ من جديد.

لذا فإن أول شيء اكتشفناه هو أن الكثير من الناس إما يتنفسون الحجاب الحاجز العلوي أو يتنفسون البطن.

لذلك كمدربين بيلاتيس ، نتنفس بشكل عام في تمدد الرئتين لذلك فقط عن طريق وضع يديك على ضلوعك ويمكنك فقط التنفس بداخلها ثم الزفير وسحب البطن.

انظر إذا كان يمكنك الحصول على أضلاعك معاً. شهيق و زفير.

لذا افعل ذلك 10 مرات ثم انظر أيضًا لترى هل تتنفس في بطنك؟

فهل يمكنك الاسترخاء والتنفس ، والتنفس السفلي في الجزء السفلي من رئتيك؟

لذلك عليك أن تضع يدك على البطن أسفل السرة مباشرة وحافظ على صدرك ثابتًا وأخرج وادفع في يدك السفلية.

لذا ، افعل 10 من هؤلاء.

الشيء الآخر الذي يمكنك القيام به أيضًا هو نفث صغير ، لذلك حركة مماثلة وبعد ذلك ستدفع الهواء لأسفل.

لذلك ستندفع إلى الجزء السفلي من الرئتين الذي قد لا تستخدمه وتريد أن تشعر بأنفاسك تحت البطن.

يمكنك أيضًا القيام بالتنفس المتقاطع ، لذا حاول أيضًا استخدام الدماغ للاتصال من القفص الصدري الأيمن نزولًا إلى الجزء السفلي من الرئة اليسرى لترى هل يمكنك دفع الهواء والإحساس بدفع الهواء لأسفل.

لذا ، اعذرني على تعابير وجهي المضحكة، والعكس أيضًا .

يمكنك أيضًا محاولة التنفس من أسفل إلى أعلى ، ثم التنفس من أسفل إلى أعلى ، وتتطلب الكثير من التدريب.

هذا كل شيء ، فقط عدد قليل من تمارين التنفس الأقصر تجعل تدفق الدم يدخل حقًا إلى كامل سعة رئتيك ويحافظ على صحة قلبك.

 

Read Next

Eu omnium laoreet nominati mel, id vis dolore utroque

Bronwyn MacRitchie

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.