Arabic Guide to Losing Weight on Keto with Coach May

The keto diet has become very well known for many things, one of the most obvious being its excellent weight loss potential. However, if you are not doing keto correctly you may not be seeing the results you hope for! Keto Coach May Mostafa talks us through the Arabic Version of Lee Sandwith, Certified Nutritionist's second video in the keto 101 series!

Follow May on IG here 

Join our AWESOME FB Community here 

Transcript

صباح الخير

ان شاءالله تكونوا جميعاً بخير وصحة وسلامة

مرحباً بكم في الفيديو الثاني من السلسلة التعريفية عن نظام الكيتو مع

ingfit

أنا مي مصطفى، مدربة نظام كيتو معتمدة

اليوم أود أن أتحدث معكم عن اسباب نجاح نظام الكيتو في مساعدة الناس على خسارة الوزن

في الفيديو الأول تحدثنا بشرح مبسط عن نظام الكيتو وكيفة تأثيره على أجسامنا

وتعريف كلمة الكيتوجينيسيس

وهي للتذكير عملية تحويل الجسم للدهون المخزنة في الجسم او التي نتناولها عن طريق الغذاء إلى أجسام كيتونية

لنستخدمها كمصدر ثاني للطاقة بدلاً عن الجلوكوز

ستلاحظون عند اتباع نظام الكيتو أن الشعور بالشبع سيختلف

لن تستمر الرغبة الملحة لأكل الكربوهيدرات سواء كانت سكرية أو مالحة بشدة كما كان قبل اتباع النظام

والسبب في ذلك هو ان الاكل الكيتوني غني بالدهون ويساعد على الشعور بالشبع لفترات أطول

فحتى مع استبدال الكربوهيدرات بالأنواع المركبة او الكاملة، كالرز البني والخبز الأسمر وغيرها التي كنا نعتقد انها غنية بالألياف، اتضح انه مع مقارنتها بالاكلات الكيتونية يوجد فرق كبير

فمثلا اذا اخذنا كوب واحد من الرز الاسمر، سنجد ان كمية الالياف فيه لا تتعدى ٤ جرام، في حين ان حبة افوكادو واحدة فيها ١٣ جرام من الألياف

الهدف هو زيادة الأغذية الغنية بالالياف لنشعر بالشبع لفترة اكبر وتكون كذلك غنية بالدهون الصحية التي يحتاجها الجسم لتكوين الاجسام الكيتونية للطاقة

للأسف اغلبيتنا عند عدم اتباع أي نوع من انظمة الحمية الغذائية تشكل الكربوهيدرات الجزء الأساسي من وجباتنا الغذائية خلال اليوم

والكربوهيدرات ترفع السكر بشكل سريع في الدم ويمتصها الجسم بشكل سريع فالبتالي نشعر بالجوع بشكل اسرع

فالنصيحة المتعارف عليها سابقا ان نتناول الوجبات في فترات متكررة خلال اليوم في كل ٣ او ٤ ساعات هي غير صحيحة

وهذا عكس اللي يجب علينا فعله اذا كان هدفنا هو خسارة الوزن

لانه مع تناول كل وجبة يرتفع هرمون الانسولين ومع وجود الانسولين تلغى قدرتنا على حرق الدهون

لان هرمون الانسولين هو الهرمون المسؤول عن امكانية الجسم على خسارة الدهون

فعندما نعتمد على حمية غذائية غنية بالدهون والالياف سنلاحظ عدم الشعور بالجوع بكثرة مقارنة بما قبل الحمية والشبع سيظل لفترات اطول

حتى نظرتنا للاكل وحاجتنا للاكل ستتغير بشكل مختلف تماماً

فعلى سبيل المثال، بعض الاشخاص يعتقدون انهم لا يستطيعون البقاء بدون وجبة او سناك لاكثر من ٨ ساعات، في حين مع اتباع نظام الكيتو، يتمكنون من الصيام من ١٦ وحتى ٢٤ ساعة بدون الاحساس بالجوع وفي ذات الوقت طاقتهم مستمرة ويحرقون الدهون

فمع اتباع نظام الكيتو كما ذكرت سابقاً، سيختلف الشعور بالجوع والشبع تماما وفي الوقت ذاته سنتمكن من الاستمتاع بأغذية شهية لأن الأكلات الغنية بالدهون عادة ما تكون لذيذة الطعم

كما سنأكل كميات محدودة ولن نأكل طول فترة اليوم فالتالي سنسمح للجسم ان يحرق الدهون المخزنة وبالتالي نخسر الوزن

فبشكل بسيط، هذه مجموعة من الاسباب التي تجعل نظام الكيتو نظام فعال جداً على مساعدة الناس في تغيير نمط حياتهم ليتحول الكيتو إلى أسلوب للحياة وليس فقط حمية مؤقتة

هذه هي نهاية فيديو اليوم، اتمنى ان تكونوا قد استفدتم منه

واذا أعجبكم الفيديو أرجوا ان تتابعوا قناة إنجفيت على اليوتيوب ingfit

وتابعونا على الانستغرام وعلى صفحتي باسم

Ketofiedmaysie.coach

واشوفكم ان شاءالله في فيديوهات جاية

--

Best regards,

May Mostafa

 

Certified Ketogenic Lifestyle Coach

Ketofied Maysie Coaching

ketofiedmaysie@gmail.com 

https://maykhojali.wixsite.com/ketofiedmaysie 

 

 


good morning.

I hope you are all fine, healthy and safe.

Welcome to the second video in the introductory series on keto with ingfit.

I'm Mai Mustafa, a certified keto coach.

Today I'd like to talk about the reasons why the ketogenic diet has been so successful in helping people lose weight.

In the first video, we talked about a simple explanation of the ketogenic diet and how it affects our bodies.

And the definition of the word ketogenesis.

As a reminder, it is the body’s conversion of fats stored in the body or that we eat through food into ketone bodies that we use as a second source of energy instead of glucose.

You will notice on the ketogenic diet that the feeling of satiety will differ

The craving for carbohydrates, whether sugary or fiercely salty, will not last as long as it did before the diet

The reason for this is that ketogenic eating is rich in fat and helps you feel full for longer periods

Even with replacing carbohydrates with complex or whole varieties, such as brown rice, brown bread and others that we thought were rich in fiber, it turns out that when compared to ketogenic foods, there is a big difference.

For example, if we take one cup of brown rice, we will find that the amount of fiber in it does not exceed 4 grams, while one avocado has 13 grams of fiber.

The goal is to increase fiber-rich foods to make you feel more full for a longer time and also to be rich in healthy fats the body needs to form ketone bodies for energy

Unfortunately, most of us do not follow any type of diet, carbohydrates form the main part of our diets during the day.

Carbohydrates raise sugar quickly in the blood and are quickly absorbed by the body, so we feel hungry faster.

The previously accepted advice is to eat meals at frequent intervals during the day, every 3 or 4 hours this is not correct this is the opposite of what we should do if our goal is to lose weight because with every meal, the insulin hormone rises, and with insulin, our ability to burn fat is reduced.

Because insulin is the hormone responsible for the body's ability to lose fat

When we adopt a diet rich in fat and fiber, we will notice that we do not feel hungry much compared to before the diet, satiety will remain for longer periods.

Even our perception of eating and our need to eat will be completely different.

For example, some people think that they cannot go without a meal or snack for more than 8 hours whereas, with a ketogenic diet, they can fast for 16 to 24 hours without feeling hungry.

With a keto diet, as I mentioned earlier, the feeling of hunger and satiety will be completely different, at the same time, we will be able to enjoy delicious foods because foods high in fat are usually delicious.

We will also eat limited quantities and will not eat throughout the day, so we will allow the body to burn the stored fats and thus we lose weight.

Simply put, these are a group of reasons why the ketogenic diet is so effective to help people change their lifestyle so that keto becomes a way of life, not just a temporary diet.

This is the end of today's video; I hope you will take advantage of it.

And if you liked the video, please follow the ingfit channel on Youtube, ingfit

And follow us on Instagram and on my page Ketofiedmaysie.coach

I will see you, God willing, in next videos.

Read Next

Eu omnium laoreet nominati mel, id vis dolore utroque

Bronwyn MacRitchie

Leave a comment

Please note: comments must be approved before they are published.